2014. április 20., vasárnap

Nyugis(?) folytatás

Elérkeztünk a tanév végéhez. Még 4 nap van hátra, aztán évzáró, és szünet! Huhh... végre!
Mivel már nem sok tanulnivaló van(persze, péntekre kémiát kell tanulni, mert biztos, ami tuti, nem vagyok Ms. Smith kedvence), ezért úgy gondoltam, hogy holnap délután kisétálok a közeli parkba. A parknak van egy csöndes része, ahol magas a fű, és ott nem hallod a gyerekeket, meg az ordítozó szülőket, és nem látod az egymást faló szerelmespárokat se. :)
Ma éppen arról beszéltünk a lányokkal, hogy ki hova megy nyaralni.
- Mi megyünk Olaszországba a rokonokhoz. - mondta Sophie, miközben a füvet tépkedte. Ugyanis a már említett parkban ültünk egy padon. Azaz, hárman ültünk a padon, Sophie pedig a földön, mert ott akart ülni.
- Milyen jó valakinek! - háborodott fel Hayley.  - Csak úgy kiruccan Olaszba, mert ott élnek a rokonok!
Sophie széttárta a karját.
- Bocs. Miért, te hova mész?
- Én... Florida-ba.
- Az se rossz! - mondta Alex. - Engem maximum Long Beach-re visznek le, mert a nővérem most fog diplomázni, és otthon kell lennünk. Egyedül meg nem engednek le.
- Ajj... az nem jó.  - húzta el a száját Sophie. - Szegény!
- Túlélem. Ha a tavalyi nyarat túléltem... - mosolyodott el Alex egy picit. Hát, igen. A tavalyi nyár. Mikor Alex majdnem másik suliba került, Sophie nem tudott semmit, és üzenetekkel bombázta, amikre Alex nem reagált, és ezért majdnem elromlott a barátságuk. :/
- Én megyek a nagyszüleimhez. - mondtam csakúgy mellékesen. Mindenki rám meredt.
- Komolyan a nagyszüleiddel töltöd az egész nyarat? - kérdezte Hayley.
- Van ott net? - érdeklődött Sophie.
- Valamikor legyél már itt, különben halálra unom magam! - könyörgött Alex.
- Oké, akkor sorban. Nem, nem végig leszek ott, de nagyon ritkán látjuk őket, ezért lemegyünk vagy egy hónapra. Leszek itthon is, de inkább a szünet elején és végén, úgyhogy kicsit leszek veled Alex. És van net, mivel egy városban laknak!
- Hol? Mennyire leszel messze?
- Mesa-ban. Nem messze attól, ahol mi laktunk.
- Kezdjük az elején! Hol laktatok? - kérdezte Riry, aki időközben befutott.
- Phoenix-ben. Mesa ott van mellette.
- Aha...  -bólogattak a többiek.
- Majd mutatok térképet. - legyintettem. - Riry, te hol leszel a szünetben?
- Nekünk egy héttel hosszabb a suli, mint nektek.  - sóhajtott. - Bár, a jövőhéten már csak táncolunk. Minden év végén van bemutató, hogy az adott osztály, mit tanult az évben.
- Ez tök jó! - lelkesedtünk.
- Lehet, de csomót próbálunk, és míg végigülöd a többiekét...az halál. Osztályonként 5 tánc van. Évfolyamonként 2 osztály. Az 40 tánc! Ha sajátodat nem számítod, akkor is 35!
- Juj! Az sok! - fintorogtunk.
- Az! De ez van... - mondta mosolyogva Riry. - Amúgy tánctábor van 3 hétig. Meg megyek mindenfelé. Fesztiválokra, bulizni, családhoz... sűrű lesz a nyár.
- Az jó! - bólogattunk, majd elkezdtünk másról beszélni...
*
(Másnap)
Na! Vége a mai napnak, úgyhogy fogom a cuccom, és kimegyek a parkba. Viszek könyvet, meg fülhallgatót... és megint lesz egy jó délutánom! Már csak 3 nap, ma kedd van... :) Már csak 1 kémiaóra, és szabad vagyok!
A parkba érve kerestem egy csöndes zugot. A magas fűben most nem ült senki. Vittem egy párnát, hogy ne a földön üljek. Letettem magam mellé a táskám, és leültem. Elővettem a könyvem, és elkezdtem olvasni. Amúgy most a Neveletlen hercegnő naplóját olvasom. (Igen, tudom, lejárt lemez, de hozzám mindig késve jutnak el a trendek. Amúgy még nem olvastam, de a filmet láttam, és akkor úgy vagyok vele, hogy ha a film jó volt, akkor a könyv is jó. Úgyhogy most tartok a 3. résznél...)
Nagyon festői kép lenne a naplementével, de a folytatás nem épp filmszerű!

Elég sokáig olvastam. Mikor legközelebb ránéztem az órára, láttam, hogy 2 órája ülök kint! Már 19:00 van, mennem kéne haza, mert kell sétálni hazafelé... meg amúgy is, vacsora van, és megígértem Sam-nek, hogy vacsi után olvasok neki, és nézünk együtt mesét. (Már idegbajt kapok Thomastól, a gőzmozdonytól....)
Mikor felálltam, és összeszedtem a cuccomat, meglepve láttam, hogy senki nincs a parkban! Felnéztem az égre, és akkor láttam meg a fekete felhőket a fejem felett. Kikecmeregtem a fűből, az útra. Ebben a pillanatban hatalmas dörgés hallatszott, és elkezdett zuhogni az eső. Futni kezdtem. Ráadásul elkezdett villámlani, amitől persze, nagyon megijedtem! :O
Elejtettem a könyvemet, lehajoltam érte. Ez volt a szerencsém. Miközben felegyenesedtem, láttam, hogy egy villám belecsap az egyik fába, ami nem volt túl messze tőlem! A fa egyszerűen kigyulladt!! Földbe gyökerezett a lábam. Nem sokon múlt, és tulajdonképpen bármikor belém csaphat egy villám. Valahova be kellene mennem, mert engem is agyon üt egy ilyen csapás vagy....
Jobb ötletem nem volt, úgyhogy egyszerűen leültem a földre, mert akkor nem vagyok kiálló tárgy, és nem talál el a villám... mármint, ezt reméltem...
Pár perc múlva szirénázást hallottam. Felnéztem, és láttam a tűzoltókat. Az égő fa mellett álltak, és nagyban oltották a tüzet.
Most vagy soha, gondoltam magamban! Felálltam, futni kezdtem feléjük, és közben ordítottam!
- Hahó! Segítség!
Az egyik tűzoltó felém fordult, és mikor meglátott, furcsa grimaszba torzult az arca. Átadta a helyét egy másiknak, és felém futott.
- Maga mit keres itt? - lihegte. - Nem vette észre a vihart?
- Elnézést... de nem! - suttogtam, mert közben rekedtre ordítottam magam. - Segítene?
- Micsoda kérdéseid vannak, kislány... - dohogott, mert közben felmérte, hogy egy gyerekkel van dolga. - Gyere!
Odavezetett az egyik autóhoz, és beültetett. Alám rakott egy törülközőt, meg rám terített egy pokrócot.
- Most csak ennyit tudok adni! - mondta sajnálkozva, én pedig vacogva bólintottam.
Kb. 5 perc múlva végeztek az oltással. Ekkor vettem észre, hogy egy TV-stáb is itt van! Ezek mit keresnek itt?
Fogtam magam, és kiszálltam a kocsiból. Az egyik kamera éppen egy nőt filmezett, aki vigyorogva tudósított a tűzről. Közben viccelődött!
A riporternő
- Milyen szerencse, hogy ez csak egy ártatlan nyári vihar! - lelkendezett a nő. - Ez a fa, amúgy is útban volt a kilátáshoz, úgyhogy szerencsés rossz történt... nemde bár?
Dühösen odarohantam a kamera elé. Kikaptam a nő kezéből a mikrofont, és mire felocsúdott a döbbenetből, már odébb is löktem.
- Nem, nem szerencsés! - kiabáltam a kamerába, mert időközben visszatért a hangom. - Nem, nem ártatlan vihar. Majdnem belém csapott a villám! Igazán szerencsés, nem? De, a kilátás mindent megér, hogyne... :P
A nő közben visszanyerte az önuralmát, és kedvesen kivette a kezemből a mikrofont.
- Nos, kedves nézőink, újabb érdekes fordulat történt! - lelkendezett, miközben a kamerás elvette a táskámat, és KIVETTE A SZEMÉLYI IGAZOLVÁNYOMAT ÉS A KÖNYVEMET! Felmutatta  a nőnek, aki elolvasta, aztán bólintott. - A fiatal és bájos, 16 éves, Amanda Lily Parker csak olvasni jött ide, hogy elolvassa Meg Cabot: A Neveletlen hercegnő naplója című fantasztikus gyerekkönyv 3. részét... ekkor még nem sejtette, hogy hamarosan bekerül a híradóba, mint a szemtanú, aki látta kigyulladnia fát! Nos, kedvesem, milyen érzés volt látni kigyulladni a fát? - fordult felém. Most komolyan meginterjúvol?
- Ijesztő. - nyögtem ki. - És, nem jó. Nem jó, hogy kidőlt. Ez egy fa!
- És? - húzta föl a szemöldökét a nő.
- Állatok éltek benne és rajta! - fakadtam ki. - Mellesleg, majdnem engem talált el a villám, csak megálltam futás közben, úgyhogy nem értem oda.
- Aha... értem. Mesélj egy kicsit magadról, drágám! - mosolygott azzal a vigyorral, amit a sztárok alkalmaznak előszeretettel. (Ez a művigyor...)
- Már elnézést! - fortyantam fel. - Nem valóságshow szereplő vagyok. Véletlenül voltam itt. Átáztam, fázom, és félek! Nem hinném, hogy ez a legalkalmasabb pillanat erre.... úgyhogy viszlát!
Ezzel egyszerűen elsétáltam. A tűzoltó, aki beterelt a kocsiba, bosszús volt, amiért elmentem. Megint beültetett, és bevitt a tűzoltó állomásra, ott pedig felhívta a szüleimet. A szüleim nagyon megijedtek, és azonnal értem jöttek. Otthon miután megfürödtem, és ittam egy forró teát, meghallgattam, hogy megbízhatatlan vagyok, és szégyent hoztam rájuk.
- Véletlen volt. - mondtam, bizonygatva az ártatlanságomat.
- Lehet. De nézd meg ezt! - kiáltott Matt hirtelen. Mindenki a TV-re meredt.
Éppen a híradó indult el. A riporternő képe tűnt fel a képernyőn, ezzel a szalagcímmel:"Ideges, zaklatott, és valószínűleg labilis idegállapotú lányt találtak a parkban"
A riporternő olyan dolgokat mondott, amitől elképedtem. ("A lány az értelmiségi Parker családból származik, szülei tanárok, 2 öccse van. A kislány a Los Angeles High School 10/B osztályos tanulója...") Ezeket honnan tudja? Amúgy meg, milyen jogon mondja, hogy gyerekkönyvet olvasok?
Ezután következett az a rész, amikor berohanok a képbe, és ordítok. A családom döbbentem figyelte, hogy mit alakítottam... ráadásul az egész ország látta!
- Hoppá... - suttogtam. A szüleim úgy néztek rám, mintha most látnának először.
- Menj a szobádba! - mutatott a lépcsőre Anya. Én felmentem, bebújtam a takaró alá. Pár perc múlva rezegni kezdett a mobilom.
"Ezt nem hiszem el! Hogy kerültél te oda?" Ezt Alex írta.
"Amanda, te jó ég! Mi volt ez?" Ezt Riry.
"Szomszéd... nem találok szavakat." Ezt Sophie.
"Királykisasszony, kiestél a szerepedből... mi volt ez az ordítás? :D " Ezt Hayley.
A Facebook-ra is felnéztem. Rengeteg üzenet, értetlenkedés... és Bia. Kitette a falára a videót (ami természetesen már fent volt a Youtube-on!!! ) , és az alábbit fűzte hozzá:"Adam Sacks(betaggelve!!) szívszerelme... nyuszilány nagyon alakít! :D "
Hát, köszi! Tudjátok: Lőjetek le, és NO COMMENT!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése