2016. június 12., vasárnap

Christmas

Sziasztok!
Ígéretemhez híven, itt vagyok most is. Bocsánat, hogy ennyire későn, de az öcsémmel délután be kellett járni egész Budapestet. :D Szeret utazni, én meg jó nővér vagyok.
Ami+barátnős rész volt a kérés, úgyhogy ez lesz.



A másnapi karácsony békésen telt. A fiúk sem veszekedtek egymással apróságokon, Anya nem volt ideges a főzés miatt, mert segítettem neki, Apa pedig egyetlen megjegyzés nélkül állította fel a fát Matt-tel. Utána közösen feldíszítettük. Sam úgy tudja, hogy az ajándékokat a Jézuska hozza, így azokat a délutáni sétálás előtt kellett ügyesen a fa alá csempészni. Szerencsére ő nagyon lassan öltözik, így amíg ezzel szenvedett, mi is megoldottuk az ajándékok kérdését.
A séta alatt elkezdett esni a hó, aminek Matt nagyon megörült, mivel tudott minket hógolyókkal dobálni. Anya ezt kevésbé díjazta, de Sam-nek nagyon tetszett. Én eléggé fáztam, mivel nem számítottam havazásra, így a séta nagy részét vacogva tettem meg.
Mikor úgy döntöttünk, hogy visszaindulunk, szembetalálkoztunk Riry-vel. Göndör hajú barátnőm egy hatalmas pomponos sapkával a fején elmélázva sétálgatott.
- Szia Riry! - öleltem át, majd gyorsan bemutattam a családomnak. - Mi a helyzet?
- Semmi különös.
- Akkor miért sétálgatsz egyedül karácsonykor? A város másik felén.
- Tudod, hogy van ez. - vont vállat. - Az embernek néha kell egy kis levegő, mert otthon nem bírja.
- Ezt ismerem. - mosolyodtam el halványan Apára pillantva. Aztán visszafordultam. - Baj van?
- Apa és Anya egy fedél alatt. Képzelheted.
- Elváltak, nem? - csodálkoztam.
- De. De a karácsonyt a 'gyerek' miatt családként akarták tölteni.
- Ez de hülyeség. Könnyebb lett volna külön-külön.
- Szerintem is, de ők most be akarják bizonyítani, hogy jó szülők. Amúgy a következő napokban összefutunk valamikor? Szeretnék elmesélni valamit, de nem így.
- Én ráérek egész szünetben. Majd megbeszéljük a többiekkel is.
- Okés. Na menj. Szia.
- Szia. - búcsúztam el tőle.
Ezután végre hazamentünk. Otthon Sam ámulva rohant be a nappaliba, ujjongott az ajándékok láttán. A közös családi 'rituálé' után (éneklés, ajándékozás) boldogan játszott az új játékaival. Egy játékvillamost és buszt kapott, amikkel tud utasokat szállítani.
A nap további része evéssel, beszélgetéssel és régi fotók nézegetésével telt. Este még megbeszéltem a lányokkal, hogy 3 nap múlva találkozunk.

*
(3 nap múlva, Sophie-nál)


 A szülők és az ikrek éppen moziban vannak, így pár órára miénk a ház. Öten kuporogtunk a nappaliban. Cecy sajnos nem tudott eljönni, mert megfázott.
- Riry mit akartál mesélni? - kérdeztem, miután megtárgyaltuk a 'kinél milyen volt a karácsony?' kérdést.
- Ja, igen. - köszörülte meg a torkát. - A táncsuliban, ahol tanítok, nemrég volt egy casting. Egy táncos filmben lehet háttér táncolni. És beválogattak.
- Úristen! Gratulálunk! - ujjongtunk.
- Ez még nem minden. - folytatta. - A forgatás februárban kezdődik.
- De király. - mondta Sophie. - Mennyi pénzt fogsz ezért kapni...
- Sokat. De hát megvan az ára annak, ha valakinek hirtelen át kell cuccolni a világ másik felére.
- Tessék? - kérdezte Alex döbbenten. - Miről beszélsz?
- A forgatás Londonban lesz.  - mondta Riry. Mindannyian elcsendesedtünk. Riry kb. a mindennapi életünk része volt. Hetente találkoztunk, kétnaponta beszéltünk. Ha elmegy, minden megváltozik.
- Biztos vagy te ebben? - kérdezte óvatosan Hayley. - Nem akarlak lebeszélni, de London messze van. 19 éves vagy. A szüleid mit szóltak? Az engedélyük nélkül nem is mehetsz.
- Még nem tudják. Először nektek akartam elmondani.
- Nagyon kedves tőled. - mondta Sophie. - Igazán. De beszélned kell a szüleiddel. Nehogy az utolsó pillanatban tudják meg. Akkor nagyon dühösek lesznek.
- Kösz, de tudom őket kezelni. - mosolyodott el Riry.
- Milyen film ez amúgy? - tudakoltam.
- Valami Zac Efron-os. Nemtom. Az a lényeg, hogy lesz egy 3 perces táncjelenet. Ahhoz kellek én.
- Akkor kb. 2 napot van rád szükség.
- Ja, de a forgatás ideje alatt nem hagyhatom el Londont, nehogy valamit is kifecsegjek a filmről.
- Ez de gáz. Tudtok ti bármit egyáltalán a sztoriról vagy csak annyit, hogy táncolni kell és kész?
- Az utóbbi. De azt sokat kell próbálni. Fontos jelenet.
- Aha.  - bólogattam. - Bocs, de ez nagyon hirtelen jött.
- Nekem is. Csak poénból jelentkeztem.
- Jó, de te poénból úgy táncolsz, mint más a legjobb formájában. Mire táncoltál nekik? - kérdezte Hayley.
- Nyomtam egy charleston-t a Nowadays-re.
-  A Chicago-ból?
- Aha.
- Nem csoda, hogy azzal magasan nyerted. - nevetett Alex.  - Zseniális, amit arra a számra táncolsz.
- Köszi.
Még beszélgettünk egy darabig, majd hazaindultunk. Riry-t rávettük, hogy mondja el a szüleinek, mert jobb, ha most tisztázzák, mintha az indulás előtt derül ki. Kíváncsi vagyok, mit szólnak hozzá.
























2 megjegyzés: