2016. augusztus 9., kedd

Szalagavató I.

Sziasztok!
Itt vagyok újra, végre otthon. A gépem holnaptól szervizben lesz, úgyhogy egy darabig nem lesz poszt sajnos. :(
Fogalmam sincs, mennyi ideig fog tartani.





Másnap izgatottan ébredtem. Már minden cuccom össze volt készítve. A délelőtt elég eseménytelenül telt, a szüleim telefonáltak meg ügyeket intéztek, a tesóim pedig TV-ztek. Vagyis csak egy átlagos szombat délelőtt volt.
14:00 körül én elkezdtem összeszedni magam. Megfogtam a cuccaimat, megkerestem a bérletemet és indultam is.
- Sziasztok! Akkor 17:30kor találkozunk ott! - köszöntem el.
Kimentem a sulihoz és onnan elgyalogoltam a legközelebbi buszmegállóig. Ott megvártam a 435E jelzésű buszt, ami elvitt Riry környékére, csekély 50 perc alatt. Riry sulijához kellett mennem, vagyis valahova mellé, ami viszont még innen is jóval odébb volt. Újabb 35 perc buszozás, majd 10 perc villamosozás következett. Mindezek után már csak el kellett gyalogolnom a suliig. Ott felhívtam Alex-et, hogy pontosan hova is kellene mennem, majd felvilágosított, hogy magában a suliban lesz a szalagavató. Ja, oké. Imádom, amikor így figyelek dolgokra.
Bementem a suliba, a portás mutatta, hogy hol vannak az öltözők. Én bementem és lepakoltam egy padra. A lányok is ott voltak már. Azaz Hayley még nem. Bőven volt időnk átöltözni, mivel 1,5 óra múlva kezdünk, ezért úgy döntöttünk, hogy körbenézünk kicsit. A fiúk a mellettünk levő öltözőt kapák, a másik osztály pedig a folyosó másik végén volt. Benéztünk a lányokhoz, Bia mosolyogva integetett, hogy menjünk be. Mi tétováztunk egy kicsit, majd beléptünk.
- Helló! - köszöntött minket mosolyogva. - Hogyhogy még nem öltöztetek át?
Bia sem volt még keringőcuccban, de legalább nem utcai ruhában volt, ahogy mi, hanem a szalagtűzéshez szükséges ruha volt rajta.
- Még ráérünk. - mondta Sophie.
Ebben a pillanatban Clau robogott be, agyonsminkelve.
- Ezek meg mit keresnek itt? - kérdezte megvetően, majd gyorsan lepakolt, és kiment.
- Olyan kedves, mint mindig. - fintorgott Alex.
- Tudom. - sóhajtotta Bia.
- De ha szerinted is undok, miért vagy vele folyton?
- Mégis a barátnőm volt 3 évig. Együtt csináltunk mindent. Nem hagyhatom egyik pillanatról a másikra magára.
- De megváltoztál! - mondtam neki. - És ő is látja.
- Igen, szóvá is tette, hogy hol a csini Bia, mert ez a mostani sportos és laza, ahogy ő fogalmazott, nem jön be annyira. Se neki, se a srácoknak.
- De ott van Will. A pasid. Ő szeret így. Ezt nem tudja?
- Szerinte Will nem annyira csúcs szuper, mint ahogy én gondolom. Plusz neki belefér, hogy egyszerre több sráccal is kavarjon.
Alex döbbenten nézett Bia-ra. Ő nagyon rosszindulatú tudott lenni, ha a Bia-Clau párosról volt szó, de ilyesmire ő sem gondolt volna.
- Mikor Nate-re akart ráakaszkodni, akkor is volt neki valaki más. - mondta Bia. Alex erre elsápadt.
- De akkor miért?
- Nate tényleg nagyon helyes, ez tény. Clau pedig nem bírja ki, hogy ne feszegesse a határait. Foglalt pasi, idősebb pasi, fiatalabb srác, osztálytárs, osztálytárs kiszemeltje, stb.
- Claudia nem normális. - összegezte Sophie.
- Te sem. - hallottuk a hátunk mögül a hangját. Megfordultunk és egy dühös cicababa nézett vissza ránk. - És nem tűröm, hogy így beszéljetek rólam. Úgyis csak irigykedtek.
- Mire irigykednénk? - kérdezte Alex. - A sok sminktől idő előtt öregedő bőrödre?
Claudia erre nagyon közel lépett Alex-hez.
- Na ide figyelj stréberkém! Az, hogy nagy nehezen összekapartál magadnak egy pasit, még nem tesz téged fontos emberré. Úgyhogy ne szólj bele abba, amiről nem tudsz!
- Tudod, attól sem leszel fontos, hogy mindenkinek hanyatt vágod magad. - közölte Alex nyugodtan. - Ettől csak tinikurva leszel. És az is vagy.
Claudia erre pofon vágta Alex-et, majd beletúrt a hajába és tépni kezdte.
- Hogy mered te hülye kis picsa? - visította közben. Alex próbált szabadulni, de abból a lehetetlen pozícióból esélytelen volt. Sophie és én próbáltuk lefogni Clau-t, de a másik keze könyökével alaposan gyomron vágta Sophie-t. Sophie majdnem hanyatt esett, én azonban megfogtam. Bia átvette tőlem, így egyedül próbáltam megfogni Clau-t, aki még mindig Alex-et tépte. Clau azonban a bal kezével az én hajamat is megragadta, tépett bele párat, majd elengedett.
- Ezzel már régóta lógtam! - tette hozzá.
- De miért? - kérdeztem a hajamat masszírozva, mivel rohadtul fájt. Időközben Sophie magához tért és egy egyszerű mozdulattal átölelte Clau-t hátulról, így le fejthettünk a kezét Alex hajáról. Sophie utána elengedte Clau-t, aki közben néhányat belerúgott Sophie lábába.
- Mondd csak, te normális vagy? - kérdeztem tőle, miközben Alex-et Sophie kitámogatta az öltözőből. - Hogy eshetsz így neki valakinek azért, mert mond neked valamit?
- Megérdemelte. Kis nyomorékok vagytok, de azt hiszitek, tiétek a világ, mert Adam valami személyiségtorzulást kapott és veled jár.
- Vagy csak normális lett.
- Ugyan kérlek. - röhögött ki. - Ott volt neki Bia. Egy csúcs csaj, olyan kinézettel, amiről a legtöbben csak álmodnak. Még le is feküdtek! Utána meg átpártolt hozzád.
- Szerintem mindenki el tudja dönteni, hogy mit akar. Adam választott engem, nem zsaroltam meg semmivel, ti pedig anno még Bia húgát, Kitty-t is rám küldtétek.
Claudia lesajnálóan nevetett, Bia pedig közöttünk állt. Én könyörögve néztem rá, amolyan 'csinálj valamit, a te barátnőd' stílusban, de látszott rajta, hogy nem mer.
- Figyelj Amanda. - mondta Clau, külön kihangsúlyozva a nevemet. - Elmondom utoljára, hátha megérted. Nem érdekel, hogy Adam miért van veled, sőt a nyomorék barátnőid sem érdekelnek.
- Akkor minek bántod őket?
- Befejezhetném? - ordított. Én ösztönösen hátráltam egy lépést. - Tehát marhára nem érdekel, hogy mit csináltok, kivel vagytok vagy bármi, ami hozzátok kötődik. De csak hogy tudd. Ki foglak csinálni.
- Engem? Miért? - néztem rá döbbenten. Hiszen Claudia ellen semmit nem tettem.
- Mert minden a te hibád. Mi történt Bia-val? Teljesen megváltozott. Egy jellegtelen tömeglány lett, aki ugyan szebb az átlagnál, de nem az a vagány lány, aki 3 évig a legjobb barátnőm volt. És ezt is neked köszönhetem. Ha nincs a balhé Adam-mel és veled, akkor Bia járhatna Adam-mel és minden a régi lenne. De az olyanok, mint te, sosem képesek nyugton maradni. - hadonászott idegesen Clau.
- Nem gondoltál még arra, hogy Bia eleve ilyen volt és a vagánysága csak ideiglenes volt? - kérdeztem halkan. Közben lopva a karórámra sandítottam. Még 1 órám volt a kezdésig, de ideje lett volna felöltözni rendesen. Plusz nem hiányzott egy pofon egy őrjöngő kirakatbábutól.
- Na ne röhögtess! - legyintett Clau, mintha az előbbi lehetőség fel sem merülhetne. - A suli legnépszerűbb csaja volt.
- Hogy érted, hogy voltam? - szólalt meg Bia.
- Ne is haragudj, de van, aki meg se ismer így. Olyan lettél, mint ezek. - mutatott felém Claudia. - Sőt. Alex néha még fel is tud öltözni. Újabban neked az sem sikerül.
- De Clau, a barátnőd vagyok. Miért nem bírsz egy kicsit kedvesebben beszélni velem? - kérdezte Bia érezhető idegességgel a hangjában.
- Mert nincs kedvem jópofizni. Amúgy is, elegem van belőled.
- Tessék?
- Tök ciki végigmenni veled a folyosón úgy, hogy eddig mindenki bírt minket, most meg a stílusváltásodnak köszönhetően csomóan fintorognak. - vágta oda Claudia az egyik leghülyébb és legbunkóbb sértést, amit valaha hallottam.
- Azt hiszem, beszélnünk kell. - mondta Bia olyan hangsúllyal, amitől libabőrös lett a hátam. Még nekem sem mondott így soha semmit, pedig utált eleget. Bia intett, hogy menjek ki, én pedig boldogan tettem eleget a kérésnek.
A mi öltözőnkben a lányok már vártak és kíméletlenül kifaggattak. Miután mindent elmondtam, mindenki egyszerre kezdett beszélni, hogy ez milyen szörnyű meg ilyesmik. Végül nagy nehezen lenyugodtak és átöltöztünk.
A szalagtűzés nagyjából rendben lezajlott, de az ácsorgás közben Sophie megbökte a vállamat.
- Bia-n miért van másik ruha?
Igaza volt. Bia egy másik ruhában ácsorgott, mint amiben mi láttuk és a haja nedvesnek tűnt. Alig vártuk, hogy a szalagtűzés után legyen egy kis szünet pihenni. Mikor mehettünk, azonnal az öltözőbe siettünk és magunkra kaptunk a keringő-ruhát, hogy azzal már ne kelljen később foglalkozni. Rohantunk Bia-hoz.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése